Voertuigstatus en informatie

Voertuigstatus en informatie

Opel informeert u over noodzakelijk onderhoud. 

OpelConnect ontvangt continu diagnostische gegevens van uw auto, zodat u bij een plotseling defect of mankement direct gewaarschuwd wordt. Zo kunt u als het nodig is ook buiten de geplande onderhoudsbeurten snel actie ondernemen, om te voorkomen dat een klein mankement een echt probleem wordt. En u kunt erop vertrouwen dat uw auto altijd in topconditie blijft. Hier.

Prijs

 

Voor alle nieuwe voertuigen die zijn uitgerust met een telematicabox en besteld vanaf 1 mei 2023 zijn de diensten noodoproep en pechhulp, naast Teleonderhoud inbegrepen in het Connect ONE-pakket (prijs al inbegrepen in de voertuigprijs). De diensten “Ë-Remote Control & Live Navigation” zijn inbegrepen in het Connect PLUS-pakket waarvoor een specifiek abonnement vereist is. Connect PLUS is voor een proefperiode van 6 maanden vanaf de startdatum van de garantie beschikbaar zonder extra kosten. Na deze proefperiode is Connect PLUS beschikbaar tegen betaling.
*Teleonderhoud vereist een specifieke activering door de klant.

Voertuigstatus en informatie
Geruststellend gevoel

Wij houden u op de hoogte

U hoeft zich niet meer af te vragen wanneer uw Opel onderhoud nodig heeft. Met de onderhoudswaarschuwingen van de dienst Voertuigstatus en informatie laten wij het u direct weten als uw auto om aandacht vraagt. En in de tussentijd kunt u erop vertrouwen dat alles perfect werkt.

Slimme, betrouwbare technologie.

U kunt erop vertrouwen dat alle gegevens van uw auto beveiligd en versleuteld verzonden worden, zodat alleen Opel erkende herstellers deze informatie kunnen lezen. Hiermee is uw privacy gegarandeerd. 

Alles over deze dienst

Geïntegreerde assistentie

Deze dienst controleert continu de status van de systemen van uw auto en waarschuwt u wanneer er een (dreigend) mankement optreedt dat uw aandacht vraagt. U wordt bovendien via de myOpel app gewaarschuwd wanneer de datum van gepland onderhoud of een werkplaatsafspraak nadert. Wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven, neemt Opel contact met u op om een afspraak bij uw voorkeursdealer te maken voor de werkzaamheden.  

Informatie op maat

Opel neemt alleen contact met u op bij een onderhoudswaarschuwing. Een Opel-medewerker zal contact opnemen om een afspraak te maken die in uw agenda past. De afspraak en de details van de uit te voeren werkzaamheden worden vervolgens automatisch doorgestuurd naar uw voorkeursdealer. Uw dealer zorgt dan dat uw auto zo snel mogelijk weer in topconditie is.

De dealer ontvangt onder meer informatie over:

  • Regulier onderhoud
  • Vloeistofniveaus
  • Motorgegevens
  • Veiligheidssystemen
  • Elektrisch systeem
  • Remsysteem
  • Assistentiesystemen
  • Banden
Dienst activeren

Hoe activeert u deze dienst?

Nadat u bent ingelogd op uw account kunt u zich direct op deze dienst abonneren, via het registratieproces in het menu aan de bovenkant. Heeft u nog geen account, dan kunt u dit nu direct in een paar eenvoudige stappen maken.